Wednesday, June 24, 2015

עיצוב ניוזלטר - חשוב לאסתטיקה ולהגדלת ההכנסות

האימרה "תמונה אחת שווה אלף מילים" תקפה גם במקרה של ניוזלטרים. ניוזלטר נועד הרי להעביר מסרים אינפורמטיביים ושיווקיים, לייצר מודעות לשירותים או המוצרים שלכם בקרב לקוחות קיימים ופוטנציאליים ולמצב אתכם כמי שמספקים את השירותים הללו ברמה הגבוהה ביותר. חשבו על עצמכם, כאשר מגיעה אליכם לתיבת המייל הודעה פרסומית, כמה זמן אתם באמת מקדישים לקריאתה? קרוב לודאי שלא יותר משלושים שניות. בעידן בו מסרים שיווקיים נמצאים בכל מקום אליו נביט - שלטי חוצות, אריזות מוצרי מזון או אפילו סוג המחשב שלנו - חייבים להיות ממוקדים. לכן, ניוזלטר אפקטיבי יכיל תמהיל מדויק של טקסט ותמונות.

עיצוב ניוזלטר - לא לשכוח את שפת המותג

ממש כפי שאתם משקיעים משאבים בעיצוב ופיתוח תוצרים גרפיים ממותגים, שישארו נאמנים לשפת המותג שלכם, ניוזלטר אף הוא אחד מהם. כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים, מעטפות וכן הלאה - המטרה היא שבכל פעם שלקוח יראה אחד מהם, מיד יידע לקשר אותו אליכם. לדוגמא, אם הלוגו שלכם מעוצב בגווני כחול-צהוב, נסו לשמור על אותו קו גם בעיצוב הניוזלטר שלכם. כפי שלא הייתם מפרסמים בעיתון מודעה בגווני אדומים (המזוהים דווקא עם המתחרים שלכם), אל תעשו זאת בניוזלטר.

אסתטיקה וסדר - נעים בעיניים

צאו מנקודת הנחה שהאנשים אליהם נשלח הניוזלטר שלכם, מקבלים עוד כמה עשרות מיילים ביום. בכדי למשוך את תשומת ליבם, לא די בתוכן איכותי, הנחות או מבצעים. אנחנו - הצרכנים - נוטים לרפרף על דברים שכאלה, לשלוח את הקובץ או המייל אל "פח המיחזור" הממוחשב ולעבור הלאה. מראה הניוזלטר שלכם נובע גם משיקולים טכניים - האם הוא מעוצב כתמונה סטטית (או שעל גביו יש מעין כפתורים) או שהטקסטים "חיים" ומוטמעים על גבי תבנית קוד. קובץ סטטי יאפשר לכם חופש עיצובי גדול יותר, כיוון שכך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי מיקום הפריטים או אופן הצגת הטקסט, לא ישתנו במעבר מפורמט מעוצב למקודד. מצד שני, הרבה מאוד אנשים קוראים את המיילים שלהם באמצעות הסמארטפון וייתכן שלא יוכלו לצפות בתמונה.

כפתורים, צבעים וחיצים

מלבד מכירות ויצירת מודעות בקרב הצרכן, ניוזלטר הוא גם דרך מצוינת לייצר טראפיק לאתר שלכם. כלומר: תנועה של גולשים. ככל שהניוזלטר שלכם יראה מסקרן יותר וימשוך את עינו של הגולש, כך גוברים הסיכויים שהוא גם ילחץ על אחת ההפניות ויגיע לאתר. הגעה לאתר פירושה לרוב גם הגדלת ההכנסות. לכן יש לשים לב למראה ההפניות, צבע וגודל הכפתורים ומה הטקסט המופיע עליהם. כמות גדולה של כפתורים או אלמנטים עלולה להכביד על הקריאה, לכן השתדלו לספק מידע ראשוני ומסקרן לגולש, אולם אחרי מספר שורות טקסט להוסיף "לקריאה נוספת" על גבי כפתור. בשורה התחתונה, חשוב להשקיע בעיצוב הניוזלטר שלכם אם המטרה היא לייצר מכירות ולהשתמש בניוזלטר כערוץ שיווקי אפקטיבי. 

No comments:

Post a Comment